atcars.pl

motoryzacja, transport, logistyka

jaki miernik lakieru
Lifestyle

Jaki miernik lakieru wybrać?

Kupowanie używanego samochodu to często prawdziwa droga przed mękę. Wszystko z powodu nieuczciwych sprzedawców, którzy jak tylko mogą, starają się ukryć prawdziwą, często niezbyt chwalebną przyszłość sprzedawanego przez nich samochodu. Na szczęście na rynku jest urządzenie, które pozwala większość takich oszustów wykryć, dzięki czemu udaje się uniknąć olbrzymiego kłopotu w postaci niesprawnego auta. Pytanie tylko jakie trzeba sobie postawić, to jaki miernik lakieru wybrać? Czym się on powinien charakteryzować?

Dlaczego miernik lakieru jest tak ważny?

Każdy samochód posiada na swojej karoserii lakier. Służy on do ochrony i zabezpieczenia blachy przed działaniem destrukcyjnych sił natury. Auta te lakierowane są w fabryce, przez niezwykle precyzyjne maszyny. Oznacza to, że na całym samochodzie warstwa lakieru jest mniej więcej tej samej grubości, a różnice są naprawdę symboliczne. Oczywiście człowiek nie jest w stanie osiągnąć takiego poziomu precyzji, dlatego też jeśli dany element samochodu był lakierowany ręcznie np. po wypadku, to wystarczy zastosować miernik lakieru, który pokaże tę różnicę.

Jakie cechy powinien mieć dobry miernik lakieru?

Żeby jednak miernik lakieru zadziałał, jak trzeba, najpierw trzeba wiedzieć, jakie powinien on mieć możliwości i cechy charakterystyczne. Co zatem jest w przypadku takiego urządzenia istotne?
Zdecydowanie najważniejszą sprawą jeśli chodzi o miernik lakieru, jest to, aby był on w stanie wykryć maksymalnie dużą ilość metali. Samochody są zbudowane nie z jednego, lecz kilku różnych metali, więc koniecznie trzeba mieć taki miernik, który będzie je odróżniał, a co najważniejsze, będzie w stanie zmierzyć na nich grubość powłok lakierniczej. Powinno się zatem wybrać taki model, który działać będzie na zwykłej stali, stali ocynkowanej, a także na aluminium.
Kolejną niezwykle istotną szczególnie z użytkowego punktu widzenia cechą jest to, czy dany miernik wyposażony będzie w sondę, czy też nie. Jeśli nie będzie je miał, czyli czujnik do pomiaru będzie znajdował się na obudowie całego urządzenia, to oczywiście będzie ono tańsze, lecz z drugiej strony znacznie bardziej niewygodne do realizowania pomiaru. Z tego też powodu poleca się wybrać taki model, który wyposażony będzie w dodatkowy przewód, na którego końcu umieszczona będzie dopiero sonda do pomiaru. Jest to wersja, która jest zdecydowanie wygodniejsza, ponieważ umożliwia dokonywanie pomiarów na bardziej oddalonych rejonach auta, jak i również na tych, które są trudno dostępne. Warto więc wybrać ten model, nawet pomimo tego, że jest on nieco droższy.