Rdzewienie karoserii to zmora znacznej większości kierowców. Początkowo rudy nalot pojawia się na elementach podwozia – to właśnie one są najbardziej narażone na rdzę. Wpływ na to ma ich znaczący kontakt z wodą i solą drogową. Jednakże, niektóre samochody rdzewieją w ekspresowym tempie, a inne przez wiele lat pozostają w stanie nienaruszonym.
Jaki samochód wybrać, aby rdza nie spędzała nam snu z powiek?
Dlaczego auta rdzewieją?
Cena auta nie zawsze gra rolę w kwestii rdzewienia. Zdarza się tak, że pierwszy rdzawy nalot pojawia się na nawet dwu lub trzyletnim samochodzie. Są również auta, które miały już kilku właścicieli i przejechały kilkaset tysięcy kilometrów, a rdzy nie znajdzie się na nich nawet z lupą.
Kluczowe jest pochodzenie auta. Marki, takie jak Lexus, Mazda czy Subaru, pokonują długą drogę morską, aby dotrzeć do Europy. W związku z tym, mają długotrwały kontakt z solą morską, która przyśpiesza pojawianie się rdzy.
Czynnikiem, który wpływa na kondycję auta, jest także sól drogowa. Warto więc wybierać auta pochodzące z krajów, gdzie po prostu się jej nie używa zimą. Przykładem jest Szwajcaria, gdzie nadwozia aut są w dużo lepszej kondycji, niż ,,nówki” prosto z salonu w Polsce.
Tanie auta ktore nie rdzewieja
Jeśli chcemy zakupić auto, które będzie niemalże jak wino, warto przyjrzeć się poniższym modelom.
Peugeot 306 lub 406 to modele, które przez długi czas pozostają w stanie nienaruszonym. Wiele fanów ma również model Xsara, który przez kilkanaście lat potrafi wyglądać perfekcyjnie.
Dzięki dobremu zabezpieczeniu przed korozją oraz wykonaniu z grubej blachy, świetnym wyborem jest Volvo 940 lub 850. To auta tzw. ,,nie do zdarcia”. Nie straszne im żadne warunki pogodowe!
W kategorii najlepszego ocynkowania karoserii króluje Audi. Karoseria zastosowana w samochodach tej marki cechuje się niezwykle wysoką odpornością na korozję. Najdłużej przetrwają modele, które zostały wykonane z aluminium, np. Audi A2, A8 D2, A6 C5, czy nieśmiertelna 80 B4.
Problemów z korozją nie ma również Fiat. Dzięki dopracowanemu procesowi produkcji, rdza dla Fiata jest zjawiskiem nieznanym. Najbardziej odporne modele to Fiat Stilo, Punto II oraz 500.
Jak można zauważyć, nie potrzeba wydawać milinów, aby mieć porządne auto. Wręcz przeciwnie, tanie i starsze samochody często są w lepszym stanie niż te nowe. Oprócz wykonania i czynników zewnętrznych, ważne jest również dbanie o pojazd przez kierowcę. Użycie odpowiednich preparatów również może zapobiec rozwojowi korozji. W tej sytuacji sprawdza się powiedzenie – ,,jak dbasz tak masz”.